HF-serien plattformer
Monteringsprinsipp for HF-plattform
Plattformer laget med HF-pongtonger har økt langsgående styrke på grunn av den internt integrerte metallrammen. HF-plattformer er konstruert, starter med sveising av innrammingen som vil gå inne i pontongen, hvoretter pontonger er festet til sidene av rammen, noe som resulterer i pontongrader. Disse radene er koblet sammen med bjelkelaget montert på pontongradene som danner pontongplattformen. Med plattformen utført kunne andre elementer som terrassebord, påbygg, rekkverk monteres.
Vektløftegenskaper på HF-plattformer
I tabellen ovenfor er vektløftingsinformasjon for pontongplattformer av forskjellig størrelse og type gitt. Vekt fra Pontoon, metall innramming og festeelementer er allerede gjort rede for. Alle de andre vektene summen som terrassebord, påbygg, personer, proviant, væsker, motor, bagasje, utstyr må passe under dette nummeret.
HF-plattform for solide langbygg og spesielle skip
Plattformer med HF-pongtonger kan bære mer vekt per samme område sammenlignet med ABC-plattformer. I tillegg gir økt langsgående styrke mulighet for lengre bygg eller konstruksjoner med mange glasselementer, samt skip med spesielle formål.
I tillegg til pontongplattformen, er ØSTFOLD BIL OG BÅTSERVICE AS i stand til å skaffe trehytter eller metallinnramming av en overbygning uten finish. Kontakt oss for å få tilbudet vårt. For å se noen av prosjektene som er gjort ved å bruke pontongfløtene, fortsett til galleriet.
Utkast til HF-plattform
Typisk trekk for HF-plattform er 0,56m, noe som gjør at skip som bruker HF-pontonger kan operere i relativt grunt vann.